برنامه MS BootVis

برنامه MS BootVis

برنامه MS BootVis یک برنامه کوچک و ساده و در عین حال بسیار مفید است که توسط شرکت Microsoft ارائه شده و کارش مدیریت و سرعت دادن به فرآیند Boot در ویندوز XP است.

فکر نکنم کاربری پیدا شود که اسم این برنامه را نشنیده باشد. بسیاری از کاربران از این برنامه مفید استفاده می کنند و خیلی هم از آن راضی هستند. این برنامه سرعت Boot را در حد توان سیستم بالا می برد و خوب کسی هم بدش نمی آید که ویندوزش سریعتر اجرا شود و بالا بیاید.
اما این برنامه یک مشکل بسیار بزرگ در سیستم ایجاد می کند که اگر پیش گیری نشود می تواند بسیار خطرناک و رنجش آور باشد.
بعد از اجرای این برنامه ، یک فایل با نام TRACE.LOG در مسیر Windows\System32\LogFiles\WMI\trace.log ایجاد می شود که کارش ثبت کردن رد پاها یا به عبارتی اثرات برنامه ها و ... در هنگام Boot و ... است.
تا اینجا هیچ اشکالی به نظر نمی رسد. اما مشکل بعد از گذشت یک مدت از کار با این برنامه کم کم ایجاد می شود و خودش را نشان می دهد.
این فایل Log در ابتدا زیاد جدی به نظر نمی رسد اما بعد از گذشت مدتی از کار برنامه آن چنان افزایش حجم عظیمی پیدا می کند که شاید باورتان نشود ! حجم این فایل ممکن است حتی به چندین گیگابایت هم برسد ! بله درسته چندین گیگابایت ! و آن هم فقط به علت یک بی توجهی کوچک. این که می گویم چندین گیگابایت واقعا مستند است و کاربران بسیاری بوده اند که این تجربه تلخ را داشته اند. بنابراین به هیچ وجه آن را شوخی نپندارید.

بسیاری از سیستم های حال حاضر دارای Hard های ظرفیت بالا هستند و شاید این تغییرات در ابتدا زیاد توجه کاربران را جلب نکند و بسیاری از افراد نیز که ناگهان متوجه می شوند حجم هارد دیسکشان کاهش پیدا کرده گمان می کنند که امکان دارد خودشان فضای Virtual Memory را افزایش داده اند و یا ... به همین خاطر خیلی راحت از آن می گذرند.
این فایل دائما افزایش حجم پیدا می کند تا جایی که ممکن است شما را مدام با خطای کمبود فضا مواجه کند و شما هم به علت ندانستن موضوع اقدام به پاک کردن نرم افزارهایتان و ... می کنید و با این کار باعث افزایش حجم بیشتر این فایل می شوید.
یک روش بسیار ساده برای پیش گیری از این موضوع وجود دارد که با انجام آن به راحتی می توانید جلوی یک چنین مشکل بزرگی را بگیرید.

برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید :
ابتدا برنامه MS BootVis را اجرا کرده و سپس این قسمت ها را انتخاب کنید :
Trace > Stop Tracing
همین ! به همین سادگی شما میتوانید جلوی یک مشکل بزرگ را بگیرید. 


لینک دانلود....


با این توضیحات از اجرای برنامه منصرف نشوید و حتما آن را دانلود و استفاده کنید. این یک مشکل کوچک ! است که به راحتی میتوان جلوی آن را گرفت. این برنامه در کنار این مشکل کوچک بسیار مفید است و من وجود آن را در هر سیستمی که از ویندوز XP استفاده می کند توصیه می کنم.
ضمنا حتما به توضیحاتی که برای اجرای برنامه در سایت Microsoft وجود دارد توجه کنید و مخصوصا به برنامه های Runtime ای که برای اجرای BootVis نیاز است. در غیر این صورت برنامه در سیستم شما اجرا نمی شود و با مشکل مواجه خواهید شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد